Yeni Dacia Reklam Filmi İnternete Düştü

Otomobilin, prestij, pahalılık, lüks ve gösteriş gibi argümanlarla sunulduğu günümüzde, Dacia, samimi ve gerçekçi mesajlar üzerinden iletişim kurmayı tercih ediyor. Dacia, yeni reklam kampanyasıyla da 'bağlılık' yaratarak tüketiciyi 'Sıradaki heves hangisi?' derdinden kurtarmayı vaat ediyor. İnsanın hayatı daha gerçek şeylerle doldurmasına olanak veren bir otomobil olarak konumlanan Dacia'nın en büyük artısı elbette kolay ulaşılmasına rağmen zor vazgeçilmesi.

Sağlam, ekonomik, güvenilir ve konforlu bir otomobil arayışındaki tüketicilerin gönlünde taht kuran Dacia, 'bağlılık' teması üzerine yoğunlaştığı yeni reklam kampanyasında Dacia'nın yalnızca mantığa değil duygulara da hitap ettiğinin altını çiziyor. Günlük hayatta kolay ulaşabilen ve hemen vazgeçilen heveslerden yola çıkarak modern insanın 'bağlanamama' sorununa değinen reklam filmi, Dacia'nın bu boşluğu dolduran, önce kolay ulaşılabilen sonrasında da bağlılık yaratan bir otomobil olarak konumlandırıyor.

Her çeşit otomobilin, prestij, pahalılık, lüks ve gösteriş argümanlarıyla lanse edildiği günümüzde, Dacia tüm bu unsurları geri plana atarak daha samimi mesajlar üzerinden iletişim kurmayı tercih ediyor. Bu yönüyle bir önceki reklam filminin izinden giden yeni kampanya, otomobili tanımlamak için kullanılan birçok klişenin aksine, daha gerçek bir durum ve duygudan güç alıyor. 'İnsanın çok arzuladığı pahalı bir şeye sahip olup hevesini aldıktan sonra sıkılarak yeni bir arzunun peşine düşmesi' döngüsüne parmak basan reklam filmi, Dacia'nın şimdiye kadar vaat edilen boş heveslerden ibaret kısır döngüleri reddettiğini ilan ediyor. Dacia böylece, hayatı maddi ve manevi açıdan doldurabilecek farklı modelleriyle bir otomobilin birincil işlevinin, yani onun her şeyden önce bir otomobil olduğunun fark edilmesini sağlıyor. Bu sayede de insanı, zaman harcamaya değecek şeylere, kısacası yaşamaya zaman ayırmaya teşvik ediyor.

Dacia'nın reklam kampanyası işte tüm bu mesajların özetini filmin sonundaki dış sesle aktarıyor: "Bir otomobil alırsın, bağlanamazsın satarsın. Alırsın, satarsın. Alırsın, satarsın. Alırsın satarsın. Sonra bir Dacia görürsün. Alırsın, fena bağlanırsın. Kolay ulaşırsın, zor vazgeçersin.Dacia."

Reklam filmi künyesi
Reklamveren:Dacia
Reklamveren yetkilisi: Özlem Ünlü, Canan Kaya
Reklam ajansı: Publicis Yorum
Kreatif grup: Cevdet Kızılay, Zafer Külünk, Erkut Terliksiz
Müşteri ilişkileri: Yeşim Uzuner, Melissa Ruacan, Mine Güven, Mine Hatapkapulu
Stratejik planlama: Zeynep Bortaçina, Elif Uçuk
Medya planlama ve satın alma: OMD
Prodüksiyon: Arzu Köksal, GamzeBayındır
Kullanılan mecralar: TV, gazete
Yönetmen: Hakan Yonat
Prodüksiyon şirketi: Kala Film

Posted by Özkan TARKAN on 06:50. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

dailyvid

FLICKR PHOTO STREAM

2010 BlogNews Magazine. All Rights Reserved. - Designed by SimplexDesign